dinsdag 25 juli 2017

Het UWV, de crepeer methodiek

Na al vele jaren een uitkering te moeten accepteren, door hart, copd en diabeet problemen, waarbinnen maar al te vaak, zeer grote, nadelige gevolgen te hebben moeten lijden door het volgzame gedrag van deze organisatie, het UWV, spant dit wat ons nu overkomt in onze beleving wel de kroon. Nu de kroon, omdat de lopende gebeurtenis ons harder treft dan menig eerder keer. Soms voor veel maanden, waar ze ons volgzaam als ze zijn een loon beslag oplegden waar de honden nog geen droog brood van kunnen vreten. Voor mij als diabeet, angstige maanden, want zoals u weet heeft een diabeet broodnodig een regelmaat nodig om ( goed ) voedsel tot zich te nemen. Niet dan ligt een hypo of hyper op de loer, met mogelijk ook nog eens gevolgen voor mijn hart. Een hart wat al het nodige heeft moeten doorstaan, door pesterijen van de gemeente en hun aanhangsel, waaronder het UWV! Het UWV heeft met regelmaat kunnen natellen op hun vingers, dat vaak te hoge loon beslagen, voor mij in gevolg, gemakkelijk de dood tot gevolg kan hebben, hetzij een lijdzaam leven bij mij kan oproepen. Ik heb mede door hen, maar al te vaak 1000 mg of meer aan Metformine per dag laten staan, om een hypo te voorkomen. of de gevolgen van minder eten kunnen verkrijgen, voor mij enigszins dragelijk te maken. Dit is een afbeelding van de hoeveelheid, anders zeer noodzakelijk medicijn mede door het UWV heb laten staan, wat nog maar een deel is over de jaren. Dat ik, helaas, gebruik moet maken van deze organisatie.


 Hier ligt voor 111000 mg aan Metformine, niet in te nemen door te weinig eten!
( Dus door  te weinig geld door o.a. loon beslag )

Onlangs kreeg ik van het UWV, nu weer, een schorsing op mijn dak, dat op 7 juli jl, via mijn overheid. Men schorste mijn uitkering omdat ik niet op een afspraak bij de arbeidsdeskundige was verschenen. Een uitnodiging die ik niet via mijn overheid heb gehad, maar via de post. Eeeh zal, niet geweest, niet gehad, dus meteen gebeld. Nieuwe afspraak gemaakt, waarop meteen een brief, wel via mijn internet..goh, eeeh?

Aanklikken om te vergroten. 


21 Juli 2017 naar de arbeidsdeskundige geweest, goed gesprek gehad, de uitkering zou gewoon dezelfde dag gestort worden. Echter tegen 16:00 nog niks, dus gebeld naar het UWV; meneer Faasen uw uitkering wordt vanmiddag echt gestort. Het weekeinde gaat voorbij, krijg ik maandag weer een mail van Mijn Overheid (eeeh?), er staat een bericht voor u in mijn overheid van het UWV. Klopt, ja dit....wat ik toen dacht na het openen van deze pdf..potverdomme, stelletje klootzakken! ( excuus )


Aanklikken om te vergroten


Moet u even weten, dat mijn ergernis nog groter was omdat ik de avond ervoor,  al problemen had met mijn hart en diabeet zijn, een zeer ongelukkige combi! Een aantal uren na ontvangst van bovenstaande brief, van het sociale en meedenkende UWV, bezoek aan huis gehad van mijn huisarts. 24 uur's werkend Nitrobaat voorgeschreven gekregen om hart wat meer ruimte te geven en 2 Oxazepam per dag om de invloed van de stress  ook voortkomend uit het UWV, iets te verminderen. Dat naast al 14 medicijnen per dag. Haar ook verteld van het gebeuren, hoe het UWV met Hartpatiënten, COPD patiënten en Diabeten omgaat en dat geen geld, aanzienlijke invloed heeft op o.a. mijn suikerspiegel (hart). Haar antwoord, met sociale zaken kan ik niets! Eeeh, het UWV en sociaal? Eeeh, informeert de verzekeringsarts wel, alvorens ze een mogelijke dodelijke sanctie gaan vormgeven?

Mijn vrouw hoorde zojuist van het UWV, na zelf te bellen, dat ze het vannacht hebben overgemaakt dat wij de uitkering binnen drie dagen kunnen verwachten...Mijn man is diabeet en hartpatiënt....reactie UWV..tja het geld is al weg en ik kan er niets meer aan doen. Kortom als uw man deze dagen onderuit gaat, jammer dan...alleen anders uitgedrukt. Het UWV sociaal en meedenkend of.......................? Dit is Nederland? 


( Ik heb dit maar ingesproken, alvorens ik de eerste tekenen krijg van een aankomende hypo, een nieuw hartprobleem. Als, dan wordt iets benoemen, niks meer namelijk )